Offline marketing niet meer van deze tijd? Als je dit denkt, dan heb je het goed mis! Offline marketing is – misschien wel juist door de huidige tijd – de afgelopen jaren nog altijd populair gebleken. Helaas zien we dat veel ondernemers zich toch steeds meer zijn gaan richten op de online marketinginstrumenten. Dit komt vooral doordat we steeds vaker online actief zijn. Hierdoor zou je bijna vergeten dat er ook offline nog een groot deel van de doelgroep te bereiken is. Hoog tijd om hier dus verandering in te brengen. Het is namelijk niet voor niets dat offline marketing ook in deze digitale samenleving nog altijd erg belangrijk is. In dit artikel zetten we de drie belangrijkste redenen op een rij.
1. Makkelijker opvallen
Zeg nou eerlijk: het is niet bepaald gemakkelijk om online op te vallen. Je moet aan heel wat voorwaarden voldoen en met veel zaken rekening houden om überhaupt zichtbaar te worden binnen de zoekmachines. En zelfs dan bereik je niet altijd de hoogste positie. Hoewel het online misschien lastig is om een goede positie te behalen, is dit offline een stuk gemakkelijker. Met het reclamemateriaal van 3tac.nl zorg je er direct voor dat je opvalt en daar hoef je nauwelijks moeite voor te doen.
Heb je niet het benodigde budget om een grote offline campagne te voeren? Dan zijn er gelukkig ook heel veel andere mogelijkheden die relatief goedkoop zijn. Bij offline marketing kun je het zo duur maken als je zelf wilt. Bovendien is er gewoon ongelooflijk veel mogelijk om op te vallen. Denk bijvoorbeeld aan lichtbak-reclame om jouw gevel extra te laten opvallen. Zo spreek je elke voorbijganger aan en neemt de naamsbekendheid van je bedrijf direct toe.
2. Persoonlijke benadering
Het is een feit dat veel mensen online actief zijn. Hierdoor komen ze echter ook constant in aanraking met digitale reclame-uitingen. Dusdanig zelfs dat ze zelfs een beetje immuun lijken te worden voor het effect. Reclame-uitingen maken nou eenmaal minder indruk als je deze de gehele dag door onder ogen krijgt. Bovendien worden mensen er steeds slimmer in om advertenties te blokkeren. Hierdoor loop je dus een grote doelgroep mis en komt je boodschap misschien helemaal niet over.
Juist in deze tijd zijn mensen dan ook meer gesteld op een persoonlijke benadering. Bijvoorbeeld contact met de klant op een congres. Elkaar in de ogen kijken, direct vragen kunnen beantwoorden en tastbaar reclamemateriaal kunnen geven. Die persoonlijke benadering levert vandaag de dag dan ook heel veel op.
3. Je prikkelt de nieuwsgierigheid
Steeds minder bedrijven nemen de moeite om een op maat gemaakt poststuk te creëren en deze te verspreiden. Als dit toch gebeurt, trekt dit dan ook direct de aandacht. Hiermee prikkel je dan ook niet alleen de nieuwsgierigheid, maar zorg je er ook voor dat de naamsbekendheid van je bedrijf groeit. Je wekt de interesse van een veel grotere groep, wat uiteindelijk weer kan leiden tot meer inkomsten.